Retourneren tot 90 dagen

Retourneren mogelijk tot 3 maanden na uw aankoop!

Ik wil een retour aanvragen tegen terugbetaling. 

Voor de verzend- en retourkosten wordt een bijdrage van 5,50€ voor België en 7€ voor andere bestemmingen afgetrokken van de terugbetaling van de artikelen.

Om artikelen die op onze website zijn gekocht terug te sturen, neem contact op met onze Klantenservice, die u het etiket zal verstrekken om op uw retourpakket te plakken. 

Vergeet niet het correct ingevulde retourformulier bij uw pakket te voegen.

Klik hier om het formulier te downloaden.

Klik hier om contact op te nemen met onze Klantenservice.

Let op: het gebruik van ons retourlabel wordt ten zeerste aanbevolen. Het ontbreken van zichtbaarheid bij spontane verzendingen verhindert ons om het pakket te volgen of de ontvangst ervan te garanderen: als het pakket door de vervoerder wordt verloren, kunnen we de geretourneerde artikelen niet vergoeden. Bovendien vergoeden we de retourkosten niet die zijn ontstaan door het versturen van pakketten zonder ons retourlabel.

Ik wil een retour aanvragen om een of meerdere artikelen te ruilen. 

Wij voeren geen omruilingen uit: alle retourzendingen worden alleen terugbetaald.

Wij raden u aan het of de artikelen die u interesseren rechtstreeks op onze website te bestellen, zodat u ze zo snel mogelijk ontvangt.

Wij willen uw aandacht erop vestigen dat retourpakketten soms enige tijd nodig hebben om bij ons aan te komen en we danken u voor uw geduld.

Meer details over de retourvoorwaarden

Wij danken u ervoor om de producten in de staat waarin u ze heeft ontvangen terug te sturen, met alle geleverde elementen (accessoires, originele verpakking, handleiding…).

Dank u wel om het retourlabel niet direct op de originele verpakking van het product te plakken, maar gebruik een geschikte verzenddoos. Terugbetalingen worden uitgevoerd na controle van de geretourneerde artikelen en kunnen alleen worden uitgevoerd als de producten niet zijn gebruikt en opnieuw te koop kunnen worden aangeboden.

Als u heeft geprofiteerd van een cadeaupromotie op basis van het bestede bedrag en u wilt een deel of de volledige bestelling retourneren, bieden wij u de mogelijkheid om het cadeau te behouden en de waarde ervan af te trekken van het bedrag van uw terugbetaling. Als u het cadeau niet wilt behouden, vragen wij u het bij uw retourpakket te voegen. Vergeet niet uw voorkeuren aan te geven op het formulier dat u bij uw retourpakket plaatst.

Als u uw volledige bestelling retourneert binnen de 14 dagen na ontvangst van uw pakket (wettelijke herroepingstermijn), zijn de retourkosten voor uw rekening, maar wij zullen de verzendkosten van uw oorspronkelijke bestelling vergoeden. Na deze termijn of als uw retour slechts een deel van uw bestelling betreft, worden alleen de geretourneerde producten terugbetaald, na aftrekking van de oorspronkelijke verzendkosten en de retourkosten.

Welke artikelen kunnen niet geretourneerd worden?

Helaas kunnen we niet alle retourzendingen accepteren, voornamelijk om hygiënische redenen.

De volgende artikelen kunnen niet geretourneerd worden:

  • Geopende of geprobeerd artikelen kunnen niet geretourneerd worden, omdat ze niet opnieuw te koop kunnen worden aangeboden
  • Artikelen in de uitverkoop die bijna hun vervaldatum hebben, kunnen niet geretourneerd of terugbetaald worden
  • Hygiëne-artikelen (geopende cosmetica of producten die direct contact maken met de huid, zoals mondmaskers, menstruatiebroekjes, menstruatiecups, enz.)

*Artikelen met een vervaldatum of gebruiksdatum kunnen binnen 30 dagen na ontvangst van uw pakket worden geretourneerd, mits aan de bovenstaande voorwaarden wordt voldaan (originele verpakking, enz.).

In de praktijk, hoe doe ik dat?

Als u van gedachten bent veranderd en één of meer artikelen (niet geopend / niet gebruikt) wilt retourneren, neem dan contact op met onze klantenservice, die u het retourlabel zal verstrekken.

Vervolgens hoeft u alleen maar het retourformulier in uw pakket te plaatsen en het bij een postpunt of postkantoor naar keuze af te geven. Gelieve het retourlabel niet direct op de originele verpakking van het artikel te plakken, maar een geschikte doos voor de verzending te gebruiken.

erugbetalingen worden pas uitgevoerd na ontvangst van uw pakket en na controle van de geretourneerde artikelen.

Wij voeren geen “omruilingen” uit: deze kunnen direct online door onze klanten worden geplaatst.

Voor andere vragen met betrekking tot uw bestelling, aarzel niet om contact op te nemen met onze klantenservice.

Dank u voor uw vertrouwen en tot snel!

Uw BEBIO-team